fredag/lördag.

Fredag:
Kliver upp halv tio
tänker tanken, jag orkar inte gå till skolan
börjar ett
går inte till skolan.
Skriver en engelska analys hela dagen.
Tränar fastän jag har träningsverk.
Missar popklubb, fastän det är inställt.
Får finaste sällskapet på mitt rum, Hedvig.
Hon är världsbäst på gitarr och jag får rysningar när hon sjunger.
Vi äter marängswissh.
Följer henne till bussen, det är stjänklart.
Jag är trött.
Vill egentligen bara sova. Nu.
Lördag:
Åtta minuter över tolv och jag ska köra bil
imorgon. Tidigt, innan trafiken går igång.
Åker till badhuset. Simmar några hundratusen meter.
Träffar världens bästa Linnea.
Hon och jag lyssnar på exakt samma musik.
Hon är lika blåögd som jag, vi borde få det bra.
Nio minuter över tolv.
Tänker, jag klipper mig lika kort som bruden på bilden,
borstar tänderna. Släcker lampan. Stänger av musiken.
Kryper under täcket.
Och önskar att det låg någon där jämte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tänker att jag en gång ska bo lite i paris och att du ta mig sören ska hälsa på mig! glöm inte det <3 /lotten

2011-02-12 @ 21:36:18
Postat av: hedvig

DU är fin!

2011-02-13 @ 14:09:49
URL: http://trainonfire.blogspot.com

Skriv din kommentar till inlägget här:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback