black parade.

Idag mötte jag en pojke när jag var ute och cyklade. Han var svartklädd från topp till tå och han hade svarta slitna Cheap Monday jeans på benen och en svart stor hoodtröja med luvan uppe på huvudet som täckte halva hans ansikte. Hans hår var lika svart som natten.
Han var hårt målad runt ögonen med svart kajal penna.
Han var ganska vacker.
I handen hade han ett hund koppel som var kopplad till en svart/grå hund som var en likadan hund som jag har springandes här hemma. En liten hund med skägg.
Jag började tänka tillbaka på 2007. Hur jag såg ut då.
Jag hade svarta slitna Cheap Monday jeans, svart hoodtröja och kolsvart hår. Och lager av kajal under ögonen.
Jag var inte lika vacker som han var.
Men jag tänkte på om jag fortfarande hade sett ut som honom idag. Och jag hade gått där på röda bron med ett koppel i handen som var kopplad till min svart/gråa hund. Så tror jag.
Att vi hade kunnat stå där på bron och pratat om hur bra welcome to the black parade med My Chemical Romance var medans våra hundar hade nosat på varann.
Och jag tror.
Att det mötet hade blivit himla fint.
Men, jag är inte flickan med det kolsvata håret längre
och jag lyssnar ju inte på My Chemical Romance...

Kommentarer
Postat av: denise

Hey vilken kamera använder du?

2010-07-13 @ 17:08:49
Postat av: denise

vilken kamera använder du?

2010-07-13 @ 17:09:15
Postat av: emmie

en nikon d5000

2010-07-13 @ 22:26:44
URL: http://touslesjours.blogg.se/

Skriv din kommentar till inlägget här:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback